Plavidla jsou povinna vystavovat za daných okolností (viz článek: Plavba lodí v podmínkách snížené viditelnosti) světla a během dne některé znaky.

Pravidlo 24 COLREG upravuje světla používaná během vlečení a tlačení lodí.

Loď se strojním pohonem kratší 50 m, jestliže vleče při délce vleku kratší 200 m

Loď se strojním pohonem kratší 50 m, jestliže vleče při délce vleku kratší 200 m zepředu
Zepředu
Loď se strojním pohonem kratší 50 m, jestliže vleče při délce vleku kratší 200 m zezadu
Zezadu

Loď se strojním pohonem kratší 50 m, jestliže vleče při délce vleku delší 200 m

Loď se strojním pohonem kratší 50 m, jestliže vleče při délce vleku delší 200 m - zepředu
Zepředu
Loď se strojním pohonem kratší 50 m, jestliže vleče při délce vleku delší 200 m - zezadu
Zezadu

Loď se strojním pohonem delší než 50 m, jestliže vleče při délce vleku kratší 200 m

Loď se strojním pohonem delší než 50 m, jestliže vleče při délce vleku kratší 200 m - zepředu
Zepředu
Loď se strojním pohonem delší než 50 m, jestliže vleče při délce vleku kratší 200 m - zezadu
Zezadu

Loď se strojním pohonem delší než 50 m, jestliže vleče při délce vleku delší 200 m

Loď se strojním pohonem delší než 50 m, jestliže vleče při délce vleku delší 200 m - zepředu
Zepředu
Loď se strojním pohonem delší než 50 m, jestliže vleče při délce vleku delší 200 m - zezadu
Zezadu

Jedna tlačná souprava – jsou-li tlačná a tlačená loď spojeny v jednu tlačnou soupravu, musí být tato plavidla pokládána za loď se strojním pohonem a musí vystavovat světla jako lodě se strojním pohonem

Loď se strojním pohonem tlačící vpřed či vlekoucí při svém boku druhé plavidlo, není-li součástí tlačné soupravy

  • Místo předního stožárového světla (a druhého stožárového světla) dvě stožárová světla umístěná svisle nad sebou
  • Boční světla
  • Záďové světlo
Zepředu

Loď/objekt, který je vlečen a není částečně zanořen při délce vleku kratší než 200 m – nese boční světla a záďové světlo

Loď/objekt, který je vlečen a není částečně zanořen při délce vleku delší než 200 m – nese boční světla, záďové světlo a za dne dvoukuželový znak na nejlépe viditelném místě

Částečně zanořené plavidlo, objekt, nebo jejich seskupení, jejichž pozorování je znesnadněno

  • Šířka menší 25 m: kruhové bílé světlo v předu (výjimka elastické cisterny) a vzadu
  • Šířka ≥ 25 m: dvě dodatečná kruhová bílá světla na bocích
  • Délka > 100 m: dodatečná kruhová bílá světla mezi světly
  • Za dne: Dvoukuželový znak na nejzazším okraji posledního vlečeného plavidla nebo objektu nebo v jeho blízkosti a přesahuje-li délka vleku 200 m, dodatečný dvoukuželový znak na nejlépe viditelném místě a pokud možno co nejvíce vepředu

Za předpokladu, že libovolné množství bočně vlečených nebo tlačených lodí ve skupině musí být osvětleno jako jedna loď

  • Nemůže-li vlečená loď nebo objekt z jakékoliv vážné příčiny vystavovat světla nebo znaky předepsaná pro tato plavidla, musí být přijata veškerá opatření k osvětlení vlečené lodi nebo objektu nebo alespoň upozornit na přítomnost takové lodi nebo objektu.

Nemůže-li loď, která normálně neprovádí vlečné operace z jakékoliv příčiny vystavovat světla předepsaná při těchto činnostech, nebude na ni požadováno, aby vystavovala tato světla, provádí-li vlečení jiné lodi v tísni nebo jinak vyžadující pomoc (důležité pro jachtaře!). Je nutné přijmout veškerá opatření k označení způsobu spojení mezi vlekoucí a vlečenou lodí, zejména osvětlením vlečného lana, jak k tomu opravňuje pravidlo 36.