Plavidla jsou povinna vystavovat za daných okolností (viz článek: Plavba lodí v podmínkách snížené viditelnosti) světla a během dne některé znaky.
Pravidlo 24 COLREG upravuje světla používaná během vlečení a tlačení lodí.
Loď se strojním pohonem kratší 50 m, jestliže vleče při délce vleku kratší 200 m
- Místo předního stožárového světla dvě stožárová světla umístěná svisle nad sebou
- Boční světla
- Záďové světlo
- Remorkérové světlo umístěné nad záďovým světlem
Loď se strojním pohonem kratší 50 m, jestliže vleče při délce vleku delší 200 m
- Místo předního stožárového světla tři stožárová světla nad sebou
- Boční světla
- Záďové světlo
- Remorkérové světlo umístěné nad záďovým světlem
- Za dne: Dvoukuželový znak na nejlépe viditelném místě
Loď se strojním pohonem delší než 50 m, jestliže vleče při délce vleku kratší 200 m
- Místo předního stožárového světla a druhého stožárového světla dvě stožárová světla umístěná svisle nad sebou
- Druhé stožárové světlo za a výše než přední stožárová světla
- Boční světla
- Záďové světlo
- Remorkérové světlo umístěné nad záďovým světlem
Loď se strojním pohonem delší než 50 m, jestliže vleče při délce vleku delší 200 m
- Místo předního stožárového světla a druhého stožárového světla tři stožárová světla nad sebou
- Druhé stožárové světlo za a výše než přední stožárová světla
- Boční světla
- Záďové světlo
- Remorkérové světlo umístěné nad záďovým světlem
- Za dne: Dvoukuželový znak na nejlépe viditelném místě
Jedna tlačná souprava – jsou-li tlačná a tlačená loď spojeny v jednu tlačnou soupravu, musí být tato plavidla pokládána za loď se strojním pohonem a musí vystavovat světla jako lodě se strojním pohonem
Loď se strojním pohonem tlačící vpřed či vlekoucí při svém boku druhé plavidlo, není-li součástí tlačné soupravy
- Místo předního stožárového světla (a druhého stožárového světla) dvě stožárová světla umístěná svisle nad sebou
- Boční světla
- Záďové světlo
Loď/objekt, který je vlečen a není částečně zanořen při délce vleku kratší než 200 m – nese boční světla a záďové světlo
Loď/objekt, který je vlečen a není částečně zanořen při délce vleku delší než 200 m – nese boční světla, záďové světlo a za dne dvoukuželový znak na nejlépe viditelném místě
Částečně zanořené plavidlo, objekt, nebo jejich seskupení, jejichž pozorování je znesnadněno
- Šířka menší 25 m: kruhové bílé světlo v předu (výjimka elastické cisterny) a vzadu
- Šířka ≥ 25 m: dvě dodatečná kruhová bílá světla na bocích
- Délka > 100 m: dodatečná kruhová bílá světla mezi světly
- Za dne: Dvoukuželový znak na nejzazším okraji posledního vlečeného plavidla nebo objektu nebo v jeho blízkosti a přesahuje-li délka vleku 200 m, dodatečný dvoukuželový znak na nejlépe viditelném místě a pokud možno co nejvíce vepředu
Za předpokladu, že libovolné množství bočně vlečených nebo tlačených lodí ve skupině musí být osvětleno jako jedna loď
- loď tlačená vpřed, která není součástí tlačné soupravy musí vystavovat ve své přední části boční světla
- loď vlečená při boku musí vystavovat záďové světlo a ve své přední části boční světla
- Nemůže-li vlečená loď nebo objekt z jakékoliv vážné příčiny vystavovat světla nebo znaky předepsaná pro tato plavidla, musí být přijata veškerá opatření k osvětlení vlečené lodi nebo objektu nebo alespoň upozornit na přítomnost takové lodi nebo objektu.
Nemůže-li loď, která normálně neprovádí vlečné operace z jakékoliv příčiny vystavovat světla předepsaná při těchto činnostech, nebude na ni požadováno, aby vystavovala tato světla, provádí-li vlečení jiné lodi v tísni nebo jinak vyžadující pomoc (důležité pro jachtaře!). Je nutné přijmout veškerá opatření k označení způsobu spojení mezi vlekoucí a vlečenou lodí, zejména osvětlením vlečného lana, jak k tomu opravňuje pravidlo 36.